Specialized Tarmac Comp - Shimano 105 Di2
Den nye Tarmac er designet for å gå fort, det er idet ingen tvil om - men sykkelen representerer så mye mer enn bare aerodynamisk dyktighet. Med en lett, Rider-First Engineered ™ ramme, leverer den de best mulige kjøreegenskapene, uansett størrelse. Så uansett hva du har planlagt for din nye Tarmac, er den klar til å hjelpe deg med å nå målene dine - PR-er, KOM-er eller topptrinn på pallen. "One bike to rule them all."
Den nye Tarmac Comp levers til til et mer spiselig prispunkt med den nye Shimano 105 Di2 12-trinns gruppen for å bringe elektronisk giring til massene og med raskt rullende dekk i Turbo Pro 700x26mm dekkene.
Mens aerodynamikk var viktig for Tarmacs utvikling, og for utviklingen av alle våre racersykler, var vekt co-pilot på denne optimale racer sykkel reisen. Tidligere "aero sykler" kom alltid med kompromisser i vektkategorien - jo mer drag du reduserte, jo mer vekt fikk du. Med den nye Tarmac var Specialized sin designfilosofi å holde den på eller under UCI vektgrensen ut av boksen, uten ofre for aerodynamikk. Og med hjelp av FreeFoil Shape Library, verktøy som isotopisk FEA-analyse og litt ingeniørkunst av de beste ingeniørene i bransjen, leverte vi en FACT 9r-ramme som veier bare 1010 gram, uten å gi opp et gram av aero, stivhet eller kjøre kvalitet.
Ved å fortsette Specialized søken etter å utvikle den perfekte racer-sykkelen, brukte de deres Rider-First Engineered ™ filosofi for å sikre at den nye Tarmacen er den mest balanserte, beste håndterbare Tarmac til nå - uansett størrelse. Med en hær av verdens beste test ryttere fra deres tre World Tour Teams - Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step og Bora-hansgrohe - gjorde de endringer på Tarmac basert på deres tusenvis av kilometer på veien. Specialized balanserte kjørekvaliteten mellom front og bakenden, slik at selv de lengste dagene på sete fortsetter å være komfortable - alt uten å gi opp noe til Tarmacs legendariske håndtering og race-vinnende snappiness.
Bygger på læringene fra Venge, bruker den nye Tarmac enkel integrasjon for å skape en ren, rask cockpit som er lett å leve med. Speciallized har forbedret ruting for alle konfigurasjoner - mekanisk skifting, tradisjonelle stammer, runde barer, etc. - alt samtidig som de beholdtalle sine aerodynamiske egenskaper. Disse samme trekkene gjør også den nye Tarmac enkel å jobbe med og enkel å reise med. Det er en vinn-vinn ituasjon.
Spesifikasjoner
Cockpit- SeatPost
- 2021 Tarmac Carbon seat post, FACT Carbon, 20mm offset
- Saddle
- Body Geometry Power Sport, steel rails
- Handlebars
- Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp
- Tape
- Supacaz Super Sticky Kush
- Stem
- Tarmac integrated stem, 6-degree
- Seat Binder
- Tarmac integrated wedge
Frameset- Frame
- Tarmac SL7 FACT 9r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Suspension- Fork
- FACT Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc
Brakes- Front Brake
- Shimano 105, Hydraulic disc
- Rear Brake
- Shimano 105, Hydraulic disc
Drivetrain- Chainrings
- 52/36T
- Shift Levers
- Shimano 105 Di2 R7170, 12-speed
- Cassette
- Shimano 105, 12-speed, 11-34t
- Crankset
- Shimano 105, 12-speed
- Rear Derailleur
- Shimano 105 Di2
- Front Derailleur
- Shimano 105 Di2, Braze-on
- Chain
- Shimano SLX M7100, 12-speed w/ quick link
- Bottom Bracket
- Shimano Threaded BSA BB
Wheels & tires- Front Wheel
- DT R470 Disc
- Rear Wheel
- DT R470 Disc
- Inner Tubes
- Presta Valve Standard, 48mm valves
- Front Tire
- Turbo Pro, 700x26
- Rear Tire
- Turbo Pro, 700x26
Weight- Weight Size
- 56
- Weight
- 8.10kg (17 lb, 13.7 oz)